Målstyret undervisning og synlig læring – 2 dage

Mål, succeskriterier, vurdering og feedback – med afsæt i John Hatties forskning og CL-strukturer

Tag med på to kursusdage om målstyret undervisning, og lær hvordan du gør!

Målstyret undervisning er undervisning, hvor det er synligt for eleverne, hvad de skal lære, hvordan de skal gøre, hvad succeskriterierne er, hvordan deres præstationer vil blive vurderet, hvad de faktisk lærer, hvad de selv kan gøre for at blive endnu bedre, og hvordan de kan blive en del af processen med både at sætte mål, give feedback og selvevaluere. Den optimale målstyrede undervisning giver synlig læring, som skaber motivation og fokus i læreprocesserne og hjælper eleverne med at se mening i tingene og gradvist blive bedre til at lære at lære.

Mål:
Målet med kurset er, at deltagerne lærer at anvende konkrete redskaber til at arbejde med alle dele af den målstyrede undervisning, herunder:

• fælles og individuelle mål
• tydelige succeskriterier
• vurdering for læring
• feedback
• meta-kognition og meta-dialog
• elev-involvering og samskabelse på alle niveauer
• læringsstrategier, selvregulering og selvhjælpsstier

Underviseren har beskæftiget sig indgående med John Hatties forskning og med målstyret undervisning generelt.

Tid: 26. januar og 26. februar 2015. Begge dage fra 9-15.

Sted: CFU Herning.
Læs mere og tilmeld dig kurset her

Udtalelse fra Ulla Bertelsen, direktør i Parternes uddannelsesfællesskab, marts 2015:

Det har været en fornøjelse at samarbejde med Cooperative Learning DK og opleve deres lydhørhed, sans for kvalitet og høje ambitionsniveau.